Határtalanul! 2017/18

A 2017/2018-as tanévben a kolozsvári Brassai Sámuel Elméleti Liceum, az erdélyi magyarság meghatározó iskolája volt partnerünk. Az utazások során jelentős magyarok nyomába eredtünk, akik tevékenységükkel Budapest és Kolozsvár arculatát, szellemi életét formálták: többek között Kós Károly, Alpár Ignác, Brassai Sámuel, Teleki Blanka, Mátyás király, Petőfi Sándor.
2018. március 7-11 között a kolozsvári iskola diákjai voltak iskolánk vendége, akikkel a díszteremben ismerkedtünk meg. A diákok szerveztek köszöntőműsort: az igazgatói köszöntő után Kohl Kinga Teleki Blankát, iskolánk névadóját mutatta be, majd csapatépítő játékokat játszottak a fiatalok. Bár az első napon az időjárás nem volt segítségünkre, délután mégis eljutottunk a Petőfi Irodalmi Múzeumba, majd rövid belvárosi séta után esti dunai sétahajózáson voltunk. A további napokban folytattuk budapesti városnéző programunkat: az Országház vendégei voltunk, majd a Szent István Bazilika panorámateraszáról csodáltuk meg a várost. A Fiumei úti temetőben a nagyobb mauzóleumokat jártuk be, majd utolsó nap Egerbe kirándultunk, ahol a belvárost, a bazilikát és a vár kiállítását néztük meg.

2018. május 16-20. között erdélyi utazáson vettek részt a Telekisek. Megismertük Kolozsvár nevezetességeit: a Szent Mihály templom tornyából megcsodáltuk a város fekvését, majd bejártuk a belvárost és a Házsongárdi-temetőt. Tordán a sóbányában csónakáztunk, biliárdoztunk, pingpongoztunk, óriáskerékre szálltunk. A Tordai-hasadékban Szent László legendáját ismertük meg. Torockószentgyörgy középkori várának romjainál a meredek sziklafalakkal a környék fölé emelkedő hegyről élveztük a páratlan panorámát a Székelykő kopár csúcsára. Torockón a néprajzi kiállításon a település néprajzával ismerkedtünk meg. Adományt adtunk át a Kis Szent Teréz Gyermekotthonnak, ahol a lehetőségekhez mérten megismerkedtünk az otthon mindennapjaival is. Magyargyerőmonostoron Kalotaszeg legrégebbi református templomát, Körösfőn pedig a pünkösdvasárnapi istentiszteletre bevonulók díszes népviseletét csodáltuk meg. Hazafelé belefért még egy kis nosztalgia is: Nagyvárad főterén a tavalyról már jól ismert fesztivál várt bennünket. Az ötnapos kirándulásról fáradtan, de élményekkel teli érkeztünk meg Budapestre.